- Упътване към новата версия
- |
-
Чети Actualno.com през
-
Търси в новини
Търси в галерии
Храните, които влияят на психиката и творческия потенциал
Учените смятат, че най-полезни са северните боровинки (клюква), които съдържат много антиоксидантиСлед северните боровинки по своята полезност се нареждат широко разпрастранените боровинкиНа трето място могат да бъдат поставени цвеклото и зелето. Снимка: sxc.huСлед зеленчуците идва ред на по-мазната риба (сьомга, сардина, херинга). Снимка: sxc.hu
Специалистите постоянно откриват нови аспекти на взаимната връзка между храната, употребявана от човека, състоянието на физическото и психическото здраве и неговият творчески потенциал.
Оказва се, че вече може да бъде направен подробен списък от продукти, които спомагат за повишаване на умствените способности. При това полезните за мозъка продукти са полезни и за сърцето.
Учените смятат, че най-полезни са северните боровинки (клюква), които съдържат много антиоксиданти. Както е известно, свободните радикали, с които се борят антиоксидантите, са вредни за сърцето и кръвоносните съдове, а също така влошават паметта и работата на опорно-двигателния апарат.
След северните боровинки по своята полезност се нареждат широко разпрастранените боровинки, които притежават същите свойства, но количеството антиоксиданти в тях е по-малко. За сметка на това, те съдържат вещества, които подобряват зрението.
На трето място могат да бъдат поставени цвеклото и зелето. Веществата, съдържащи се в тях, разрушават ферментите, които в големи количества водят до развитие на болестта на Алцхаймер и до намаляване на познавателните функции.
След зеленчуците идва ред на по-мазната риба (сьомга, сардина, херинга), която съдържа ненаситени мастни киселини, разграждащи вредните ферменти. Изследвания показват, че ако веднъж седмично се употребява определен вид мазна риба, в значителна степен може да се намали вероятността от заболяване от Алцхаймер.
На пето място сред "умните продукти" специалистите поставят спанака. Установено е, че той забавя появата на проблеми в нервната система, предизвикани от стареенето, а също така възпрепятства възникването на нарушения в познавателните способности.

0 още от Здраве
Витамин D означава Диета
Витамин D не само помага на организма ни да усвоява калций и да укрепва костите ни, но и също така регулира натрупването на мазнини, в това чисто в ...
Най-здравословно за родителите е да имат по две деца
Хората с деца са по-здрави от бездетните, но е добре да спрат след второто раждане, съобщи в. "Мейл он сънди", позовавайки се на норвежко изследване. ...
Яжте чесън срещу рака
Ново изследване показва, че чесънът е мощен агент в борбата с рака, заявиха учени от Държавния университет на Охайо, цитирани от ЮПИ. Малкото пилотно ...
Витамин активира имунната система
Витамин D е много важен за активиране на имунната система срещу сериозните инфекции, съобщи ЮПИ, позовавайки се на датски учени. Екип от университета ...
Добавянето на кислород в алкохола намалява махмурлука
Южнокорейски учени твърдят, че обогатяването на алкохола с кислород може да намали или премахне напълно страничните ефекти от ...

