начална страница новини направи начална страница
добави в любими новини добави в любими
търси : 
дата : 04/07/2009
абонамент : 
RSS новини
Събота, 04.07.2009 70 новини за деня 
Начало
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Велико Търново
Стара Загора
Плевен
Сливен
Благоевград
Видин
Добрич
Хасково
Новини Избори 2009 Другото лице на политиците
Категории
Връзки
Любопитно
Слушай


БТА

 

Медиите влияят зле на детското здраве

Дата : 3 Декември 2008 г. 8:01 ч.
Последна редакция : 3 Декември 2008 г. 8:10 ч.
Средно децата прекрават 45 часа седмично пред телевизора, 17 часа с родителите си и 30 часа в училище. Снимка: sxc.hu
1
2
3
Средно децата прекрават 45 часа седмично пред телевизора, 17 часа с родителите си и 30 часа в училище. Снимка: sxc.hu

     
 
    

Гледането на телевизия, филми и слушането на музика от децата и тинейджърите е свързано със затлъстяване, тютюнопушене и други здравни проблеми, съобщи АФП.

Водещият изследовател на проекта, Езекиил Емануел от Националния институт по здравеопазването, заяви, че "има силна зависимост между излагането на медийно влияние и здравните проблеми при децата". Изследването се основава на най-добрите проучвания от последните 28 години, общо 173 на брой.

Според направените изводи, 80 процента от тях сочат, че медийното влияние води до негативни здравни ефекти при децата и подрастващите.

Изследването проучва влиянието на медиите върху седем нежелани ефекта: тютюнопушене, ранна сексуална активност, детско затлъстяване, неспособност за концентрация, нисък учебен успех, употреба на алкохол и употреба на наркотици.

Най-силна зависимост се открива "между екрана и затлъстяването", като 86% от изследванията сочат наличието на връзка между "екранното време" и наднорменото тегло. 88% откриват и зависимост между медиите и ранното тютюнопушене.

6 от 8 изследвания, засягащи употребата на наркотици и медиите, потвърждават връзката, както и 8 от 10 изследвания, засягащи употребата на алкохол.

Над 60% от изследванията откриват връзка и между гледането на телевизия и ниските учебни и научни успехи, както и неспособността за концентрация.

Едно единствено изследване открива позитивна връзка межеду изпозлването на определени сайтове в Интернет и представянето в училище, но 93% откриват връзка между медиите и ранната сексуална активност.

Според изследването, средно децата прекрават 45 часа седмично пред телевизора, 17 часа с родителите си и 30 часа в училище.

Все още не е изследван ефектът на дигиталнтие медии върху децата, но се препоръчва ограничване на количеството медийни програми, които децата гледат, както и родителски контрол над избора на програми.

Сподели във Facebook Сподели в svejo.net Коментари
 
    
 
   
     
 
     
предишна новина | | следваща новина
 
Запази статията на компютъра Запази  Изпрати статията на приятел Изпрати  Принтирай статията Принтирай  3 Декември 2008 г. 8:01 ч. 
 
 
  Новини по темата  
 
 
В Шумен бориха експлоатацията на детски труд с проект
Натровените в Гоцеделчевско деца са добре, изписват ги
21 софиянчета се натровиха с храна на Зелено училище в Гоцеделчевско
6-годишните са "геймъри" и говорят за "сделки"
още от : Деца
 
     
 
  Коментари  
 
 
публикувани коментари: 1  |  нов коментар
 
 
име:        e-mail:  

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.


06.12.2008 10:57
Анонимен : СРЕД ДЕМОКРАТИЧНИТЕ КРЪГОВЕ Е ШИРОКО ИЗВЕСТНА МАКСИМАТА-МАМА Е СЪГЛАСНА НА ВСИЧКО ЗА ДА УСПЕЕ МОЯТА МАНЕКЕНКА ИЛИ КУКЛИЧКА ИЛИ МАНЕКЕН,И СЕ ПОЧВА ХОДАТАЙСТВА ЗА ПРИЕМ-ХОДАТАЙСТВА ЗА ИЗПИТИ ПРИЕМНИ ОКАЗВА СЕ ЧЕ ДОКАТО ТЪРСЯТ ТОВА ОНОВА ВЕЧЕ ИМА ДВЕ ЧЕ ТРИ ЧЕ ПЕТ ВРЪЗКИ ИНТИМНИ С ГОСПОД ОТ ВОЕННИЯ СИНОД И МАФИОТ,А ТОЙ КАК ПИЕ И УБИВА,,,НА НЕГО НЕ МУ СЕ НРАВЯТ ТВОИТЕ ДЕСЕТ БОЖИ КРАВИЧКИ,,БОЖИ ЗАПОВЕДИ,, ,


нагоре
 
     
 
  Новини от категорията  
 
 
Самотността около 50-те крие рискове
Няколкото килца отгоре удължават живота
Семейният живот предпазва от деменция
Как да отслабнем в лицето
С вино пациентки с рак на гърдата понасят по-добре лъчетерапията
От храненето на майките през бременността зависят костите на децата
Портокаловият сок може да "отмие" емайла от зъбите
Лилави сладки картофи пазят от рак
6 сериозни симптома, че нещо не е наред
Лято е - време за тотално изтощаване на косата
 
     
Галерия Денят в снимки
Последни новини Водещи новини
Най - четени Най - коментирани
 
  Теми в развитие  
 
  НаблюдателПътешествияСкандал в МВРФутбол - Първенство на БългарияСлучаят КуйовичФилмът БаклаваУбийстваСметището в СуходолКонфликтът Турция - ИракМартин ЗаимовМаксим Стависки - катастрофаМедици - завръщанеОстровът на изкушениетоЕкологияМестни избори 2007 - БългарияСкандалът Овчаров - АлександровБизнес - енергетика - Бургас-АлексадруполисNational GeographicMusic IdolНатура 2000Убийства - децаБЛСИманярствоТелефонни компанииСофияСПИНГлобално ЗатоплянеКнигиПравителствоЛетище - СофияЛиван - конфликтЕврофутболАрхеологически разкопкиСофийска водаВреметоЕС членство БългарияMicrosoftИзраелКосовоООНЖурналистиКриминалноИзложбиПротестиАЕЦ - БеленеНаводненияБезработицаНаркотрафикДосиета на ДСПтичи грипБългарски футболКорупцияАЕЦ - КозлодуйТероризъмТоплофикацияНАТОИрак  
     

Бизнес България Европейски съюз Инциденти Култура Образование Общество Свят Спорт
зареждане...
Времето Прогноза Графики
зареждане...
 
Валути Калкулатор Графики
зареждане...
 
  Партньори  
 
 
Expert.bgRs-auto.bgMeridianmatch.bgSound.bgTehnozona.bgClub.bg
Crazy.bgYellow.bgScreen.bgPredainatatak.bgБългарските новиниMagStudio.bg
Colibri.bgAmAm.bgАстрологияСъученици и ПриятелиЖениZdrave.bg
Zaedno.deElectron.bgКурсове и училищаComfort.bgTRAVEL туризъмМода и стил
Bgstroitel.comLyubovni-pisma.comMyCV.bgФутбол Winner.bgRadar.bgХороскопи
Visit.BGBulJob.comПочивкиIDG.bg911.bgИде.ли
SofiaDnes.comBulgar-bgGuliverЗъболекарBGstuff.netBigfoto.com
FreeFoto.comOlimp-uv.comПортал ЕВРОПАФармация и лекарстваDormeo-bg.comИмоти
Топ новиниЗастраховкиФормула 1Информация и линковеFreedigitalphotos.netПортал на познанието
 
     
WebGround Copyright © 2007 ACTUALNO.COM. Всички права запазени.
ACTUALNO.COM е част от групата WebGround.  Условия за ползване
При използване на информация от сайта позоваването на actualno.com е задължително.
 В информациите са използвани и бюлетини на БГНЕС и БТА.